Khalil Gibran "PROFETUL"

"Cand dintii tai zdrobesc un mar, spune-i in inima ta: semintele tale vor trai in trupul meu. Mugurii tai de maine vor inmuguri in inima mea, mireasma ta va fi respiratia mea si impreuna ne vom bucura de-a lungul tuturor anotimpurilor." Khalil Gibran "PROFETUL"

marți, 10 ianuarie 2012

PATEU DE MASLINE KALAMATA

Maslinele Kalamata mi-au placut dintotdeauna, iar acest pateu mi se pare delicios, usor de facut, hranitor. Se imbina excelent cu gustul de rosie, castravete, ardei. Se poate manca drept aperitiv (pe felii de castravete, rosii sau ardei), ca fel principal (pe painici raw) sau ca garnitura la salate. Deci:

 PATEU DE MASLINE KALAMATA

Ingrediente:
- o cana de masline Kalamata, fara samburi;
- o cana de seminte de floarea soarelui hidratate min 3 ore;
- 2 linguri suc de lamaie;
- 2 linguri ulei obtinut prin presare la rece;
Tehnologie:
Ingredientele se pun in robot, unde se mixeaza pana se obtine o pasta de consistenta dorita.
Pofta sanatoasa!
Cu drag,
Luciana

7 comentarii:

  1. E foarte bun si noua ne place. Eu mai pun si usturoi.

    RăspundețiȘtergere
  2. La Multi Ani! Luciana draga, foarte apetisant pateul tau, de incercat imediat ce imi achizitionez si eu maslinele.
    Te imbratisez,

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu iubesc Kalamata.
    De fapt mi-a spus Elena Dumitrescu ca denumirea de Kalamata este de la localitatea greceasca de unde se culeg, este un brend.
    Eu le mai pun la desarat 2-3 zile cu apa in frigider fara sa uit sa mai schimb apa.
    Este o reteta minunata si cred ca am sa incerc si eu.
    Cu drag,

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunat! Mi-am notat si eu reteta. Merci! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Ramona,
    buna ideea cu usturoiul. O s-o incerc si eu. Multumesc.
    Draga Mia,
    sa-mi spui si mie daca ti-a fost pe plac. La multi ani!!!
    Draga Gratiela,
    chiar nu stiam de unde vine numele de Kalamata. Multumesc pentru ca mi-ai spus. Eu nu le-am desarat pana acum pentru ca mi s-a parut ca nu iese foarte sarata, dar am sa incerc si varianta cu desararea (pentru desarare, Doamna Ibrian recomanda sa se puna intre cartofi rasi cateva ore).
    Draga Edith,
    multumesc pentru vizita si pentru ca mi-ai scris.
    Va imbratisez cu drag,
    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  6. Pare foarte bun, o sa incerc si eu reteta. De unde pot cumpara maslinele? N-am mai auzit pana acum de aceasta denumire... :-S

    RăspundețiȘtergere
  7. Maslinele Kalamata se gasesc la toate supermarketurile si nu numai... sunt cele maronii, usor lunguiete, uneori crestate pentru a se patrunde de saramura in care sunt conservate. Se poate face si cu altfel de masline, doar ca cele Kalamata sunt printre cele mai naturale de pe piata.
    Pupici,
    Luciana

    RăspundețiȘtergere